CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 October, 2009

CUCUR PISANG HAHAHAHAHAHA

Adakah lina dah takde topic lain selain makan? YEEEEEEE sebab lina dah lama tak gi jenjalan sob sob sob nak nanges sikit sebab bosan giler duduk RUMAH.... cuma keluar hari sabtu malam kul 10 ke TESCO utk groceries shopping jek... amatlah tensen.... aku rindu nak gi jenjalan ke siam or sunway carnival or qb mall huhuhuhuhuhu gurney plaza jgn cite aaaaa... kenapa aku tak gi sendiri...TAK KOSE sebab aku hanya ada satu biji kereta sahaja yg boleh di gunakan lagi 2 tu almaklumlah kan...tak kose gak nak cite huhuhuhu dan ada laaa sebiji scooter yg digunakan sebagai pengangkutan harian ku pegi balik keje sahaja dan beberapa buah basikal hehehehehehehehe nak bawa anak anak jalan naik bas or taxi adalah sangat tak kose jugak kata hubby dia akan bz sampai next year huhuhuhuhu ALHAMDULLILAH murah rezeki kami sekeluarga tapi ke biziannya itu chewah..... membuatkan aku mati kutu dan segala kuman dan segala lagi mende organisma yg hidup di badan ku meninggal dunia ihiks...over laa plak so far aku tak mati lagi laa duduk di rumah...insya'allah...nau'zubillah so seperti biasa layan pics sahaja

hari tu pisang awak belakang rumah masak
nak buat cucur sekali tepung beras abis daaaaa
waktu menunjukkan dah malam makanya tengok dalam fridge
ada tepung gandum hurmmmm terpaksa modify laaaa

campur ngan gula merah

garam

gula merah campur ngan air panas dan garam gaul sampai hancur

masukkan tepung dan gaul sampai dia cair dan boleh salut pisang

goreng cam biasa

hurm siap dimakan habis 2 sikat pisang...pisang AWAK ni selalu ada biji tapi ayahanda mertua beli yg takde biji so dia agak lemak manis sedap laaaa bila wat cucur camni ada yg muda aku goreng sikit wat kerepek semenjak tak berjalan ni agak rajin aku masak mende yg remeh temeh hehehehehehehe

2 doa saya sentiasa cun huuu:

umiyumi

waa terliur la tgk coq pisang ni kalu letak sepinggan kat umi pun sure clear punyaa :D

lina

aiyak umi tengok coq pisang pun terliur aku ni haa siap sedekah kat org keliling punyalah banyak pisang nih sedap la plak dia wat cucur especially cicah ngan gula fuhhhh sodap

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP