CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

22 April, 2011

Apakah beza antara MENTIBANG dan MENTARANG?

Jawapannya sila lihat gambar yang tertera.....
ini adalah mentarang...siput laut yang boleh dimakan ...

dan yang ini adalah mentibang tidak boleh dimakan sama sekali...eh ye ke? ke ada org makan buat masak lomak cili api? ngeh ngeh ngeh

Napa aku kena elaborate on this? Because baru ni EN FADZ beli laaa mentarang tu.... tapi dia beli yang siap dah buang kulit dia... so aku buat muka pelik sebab aku tak pernah makan dan jumpa seumur hidup!! tulah tak adventurous juga aku ni...reti makan kerang jek kan? so aku kata kat EN FADZ put in the freezer dulu eh...i tak tau lah nak masak apa nanti i gugel laa resepi dia.... k... sekali sampai kat tempat keje ... aku terlupa apa la plak nama dia.. puas aku pikir... isk nak tanya EN FADZ kang kena marah kan? sebab tak pay attention pun masa dia cakap ........ aku dok ingat men jek... isk men apa eh? mentibang kot... so tiada resepi for mentibang hanya kuar gambar ulat gonggok yg besar tu jek.... last last kena tanya gak.... buat muka tebal dan seposen.....EH SAYANG apa ke nama mende yang u beli tu? huh.... tak pay attention laa tu time aku cakap (dah kata dah sure kena sebiji punya...mencik) tapi bila ingat pepatah lama ada mengatakan ... MALU BERTANYA nanti sesat jalan maka aku tanya jugak heeeeeeeeeee... ingat nak buat goreng salut tepung laaa nampak cam sedap ...nanti kalau aku masak aku upload eh? hehehehehehe next time sampai mati aku akan ingat nama dia MENTARANG...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP