CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

06 August, 2011

Karipap and nasi daging


Assalamualaikum korang.... pejam celik pejam celik dah 6 hari puasa wooooooooooooo... aku baru puasa 2 hari ..semalam dan hari ni...frust betul tak dapat berpuasa pada hari pertama ...takpelah takde rezeki... puasa puasa ni EF mmg suka makan lauk yang di masak sendiri...lebih berkat dan sedap dari jual di PARAM katanya adoi ai...sib baik laa jenis reti makan lauk sikit sikit jek kalau jenis mcm my MOM cik yah tu pengsan nak melayan sekali letak atas meja 7-8 jenis lauk TERBALIK KAKI AKU KE ATAS CENTU hahahahhaha anyway... hari tu bebudak bising lama tak makan nasi daging so papa dia beli laa daging n aku pun buat lah.... rasanya ada resepi dia somewhere so aku letak gambar nasi jeklah ngeh ngeh ngeh
nasi daging stail utara ni aku ubah sikit jek ikut cita rasa aku part bawang goreng tu aku letak kismis dan gajus goreng.... tapi merasa makan gajus seketul dua jek kot sebab si kakak punya kutip tak tinggal kat orang ...dia tak tau kismis goreng tu lagi sedap dari gajus kah kah kah ...
 as usual my hubby sgt suka makan karipap so sempena puasa ni buatlah karipap kat dia 2x first time inti kentang n udang kering then second time kentang and daging
resepi inti karipap ni sempoi jek tapi sedap (di tekak aku laaa laki aku pun suka kalau jantan super cerewet tu suka maka sedap laaa maknanya kah kah kah)
bahan bahan nya
kentang dalam 3 biji sederhana besar - bersihkan, buang kulit dan potong dadu
bawang besar 1 biji - potong dadu
bawang goreng ikut suka nak banyak mana
rempah kari - 1 sudu besar
air asam jawa - 1 sudu besar
daging atau udang kering or udang ikut suka
cili kering blend - 2 sudu besar
jintan manis 1 sudu teh
garam/gula ikut suka
daun sup
- rebus semua bahan kecuali daun sup dan bawang goreng--bila dah kering air dia tabur daun sup dan bawang goreng gaul kasi rata... 
 haaaaaaaaaaaa pehtu masukkan inti dan gentel suka ati
yg kanan tu aku gentel ... yang kiri tu adik sue kah kah kah... sabar jeklah...  
he never fails to make me laugh.... love u sayang...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP