CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

10 April, 2009

Hari jumaat yang indah

anak anak ngan cousin aku nabila ini antara makcik yg depa paling sayang dan kamceng sekali kalau balik semenyih mesti melekat cam kembar siam ngan nabila...
ooopppss anak aku yg baju merah dan purple tu jek yg baju pink tu aku dah anggap macam anak ke 4 aku sebab boleh kata dia mmg sentiasa ada di rumah aku nama dia maswani dia ni best friend ngan suraya sebaya dan sama kelas....

Kawan kawan pada hari jumaat ini aku teringat betapa beratnya tanggungjawab menjadi seorang ibu yg baik dan isteri yg dikasihi... apatah lagi bila kita bekerja banyak perkara yang tak dapat kita lakukan dan terpaksa di kongsi tanggungjawab itu bersama famili kita.. aku bertuah dan sangat bersyukur sebab di kurniakan seorang suami yg sangat sangat baik (probably the best in the world hehehehehe) alhamdullilah... dan anak anak pula sangat sangat boleh diharapkan maka buat masa sekarang aku masih tertanya tanya tentang masa depan anak anak kerana kita sebagai ibu tentulah menjadi pencorak kepada masa depan anak2 kita ...silap kita mengajar mereka maka bila mereka dewasa mereka akan mengikut rentak dan corak yg telah kita ajarkan mereka sedari kecil... hari ni aku muhasabah diri dan berazam untuk menjadi seorang yg lebih rajin membuat kerja kerja rumah (ehem mmg laa tak suka tapi mesti juga kuatkan semangat) dan aku mau menjadi contoh yang terbaik untuk anak anak aku ... selalu suami aku encik fadz memuji yang kami mempunyai anak2 yg sangat baik dan berbudi bahasa... kerana kami tak pernah jumpa anak anak buat perangai tak senonoh lagi (kecuali sekarang ni yg umur 15 dan 14 tu tengah gila main sms ngan fon mereka) tapi still mereka tak seperti anak2 org lain.. mereka amat berdisiplin...rajin dalam persekolahan (especially suraya sebab dia nak jadi doktor insya'allah) dan pandai buat kerja kerja rumah (tak mau kesilapan berulang lagi sebab mama dia dulu tak reti kemas dan masak sume nih sebab terlampau di manjakan oleh parentnya dari kecik) so anak2 dari umur 4 tahun sudah di beri tugasan masing masing.. sampai hari ni mereka sudah pandai memasak sendiri makanan kalau mereka nak makan even anak ku yang berusia 9 tahun itu... ada satu kali suraya masak nasi goreng tapi dia takut nak mengaku so bila dia serve kat papa dia mengatakan nasi goreng itu di goreng oleh mama tapi papa dia tak komplen pun so dia tanya sedap tak pa? papa dia kata biasa je..baru dia mengaku adik yg goreng... tapi oklah so aku tak risau sekiranya mereka tinggal sendiri kerana aku tau mereka boleh menguruskan diri mereka sendiri sebaiknya...cuma sekarang ni sebagai seorang ibu aku tak boleh lari dari rasa susah hati tentang masa depan mereka dan amat berharap mereka membuat pilihan yang terbaik untuk mereka sendiri dan aku boleh berbangga bahawa aku telah memberikan mereka pelajaran yang terbaik yang boleh diberikan oleh seorang ibu...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP