CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

20 June, 2009

SAVE ELECTRICITY

Hurmmmm hari tu ada tertengok rancangan OPRAH (my fav) dia cite tentang saving ...everything dari electricity, money and what not... i cukup suka part saving2 ni eventhough aku sendiri pun kureng membuat saving ni hahahahahahaha so yg paling aku suka is the part about how to save on your electricity bills... so ada satu minah ni dia discovered eventhough u dah off your electrical appliances...but still the unplugged connection tu makan karan jugak tau...so dia kata dia make it a habit of unplugging every electrical items yg dia tak guna such as tv, lappie, radio and what not laa yg kita kadang permanently biar kan ...so dia punya electricity bills dari 260 something usd terus turun ke 98 then 60 plus plus after dia amalkan unplugging...so aku pun hingat nak wat camtu jugak laaa tapi malangnya tak sume mende boleh unplugged lama lama seperti ps2 (yg laki aku main sampai berjam jam) pehtu dia heran eeeee napa eh electricity bills kita bulan ni sampai 200 eh? huh...pernah dengar peribahasa "KURA KURA DALAM PERAHU...PURA PURA TAK TAU?" yes thats my hubby selalu nak cari salah org len diri sendiri punya salah tarak nampak ...pagi ni aku bangun tengok lappie on...huh ?!!!!! for sure on one whole 'F......G"!!!!!! nite laa tu pehtu tanya u all wat apa sampai bill letrik banyak sangat.... adoi...penat aku monitor mende mende tu sume anyway....berbalik pada cite asal...SILA kawan2 ku sekelian kalau tak guna electrical items tu just cabut jek plug dia dari soket...so kita sama sama tengok save ke tidak ke .... kalau berkesan apa salahnya...maknanya kita ada more money to BELANJA hahahahahahahha okay cukup sampai di sini sahaja...sekian terimakasih

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP