CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

29 July, 2009

FOODS...

Ihiks cite pasal food tapi nak gak interframe muka sendiri tak sudah sudah ihiks.....

okay ni sambal bilis goreng bodoh...ada org tanya goreng bodoh tu apa? actually simple sgt cara masak dan ingredients dia...sgt sesuai utk org yg terkejar kan masa cam aku ( ke aku malas sebenarnya?) ihiks.....
sedap di makan bersama nasi panas dan telur dadar ....yg lain ur own option laa nak tambah tapi kalau aku masak mende alah ni yg kat rumah tu makan tambah tak sedar diri padahal simple jek mende ni even my kids boleh masak sendiri tapi org kata air tangan kot hahahahahaha so bahan bahannya (resepi ni sesuai utk org yg kebulur nak makan cepat siap dalam masa 10 min caya tak?) tak caya sila try sendiri
Bahan bahan :
1. ikan bilis - agak agak la u all berapa org kalau kat rumah aku dua genggam
2. bawang besar - dua biji- potong halus
3. bawang putih- seulas
4. cili api - ikut suka u alls aku pakai 25 biji yg sederhana besar
5. air asam jawa
6. kacang tanah - goreng sampai masak...(atau korang boleh beli yg dah masak nya tabur jek senang hidup)
7. garam, gula, sos tiram dan namphla
cara dia....
1. ikan bilis goreng garing ketepikan
2. dalam minyak yg sama goreng bawang besar hingga layu
3. bawang putih tumbuk dengan cili api - lepas tu masukkan yg ni
4. masuk air asam jawa-biarkan mendidih hingga agak kering
5. masukkan bahan no 7. di atas .....
6. rasa masin manis sume dah ok dan agak garing tutup api
7. gaulkan ikan bilis dan kacang tadi....
siap... senang kan? sapa kata susah aku belasah dan terajang sampai lekat kat dinding muahahahahhahaha....
oho hari tu hubby silap beli dia kata botol sama oklah tu rupanya beauti drink ni ada few jenis yg ni co enzyme q 10 ihiks wa hentam sahajalah labu sedap rasa ribena
aku kat ofis mmg depa rajin belanja kadang sorang belanja nescafe tarik/milo panas dan sorang lagi datang plak belanja saya cendol....i'm so lucky kan? (hurm camno tak gumuks...)
oho saya sangat sibuk tak sempat nak minum dan makan u know mende ni saya bawa balik makan di rumah
shit seeing this pic makes me ultra hungry grrrrr.....

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP