CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 August, 2009

kuih untuk berbuka pose dan amalan bulan pose

Hai korang....macamlah ramai nor yg baca kuang kuang kuang POSE KE? aku dah start pose dari semalam...alhamdullilah sungguh seronok pose... so aku dan fadz mmg time pose tak brapa suka nak membazir so selalunya mmg lauk pauk kat rumah aku masak sendiri... seboleh-bolehnya kami nak elakkan pembaziran dan nak instilled good saving habit in our children especially during bulan ramadhan ni...INSYA'ALLAH tapi bukanlah bermakna bulan pose ni kita tak gi langsung PARAM pegi but total beli barang kat param cuma 3.00 rm sahaja sehari....pandai aku bajet kan? ihiks so sebab yg 4 org kat rumah tu exclude aku ...KONON.. kuat makan makanya i try to do xtra kuih muih laaa kat rumah xtra pun sejenis jek sempat sebab aku during ramadhan selalu balik awal kul 5 dah blah dah so 5.05 pm dah sampai rumah makanya since buka waktu maghrib belah sini 7.30 still a lot of time laaa to do mende mende yg simple... tapi honestly laaa lauk yg aku masak pun max 3 jenis sahaja don't want to waste that's why aku n fadz tak suka pegi PARAM sangat sebab kalau kami berdua pegi abis satu param tu kami hangkut ihiks maka banyaklah pembaziran yg tak sepatutnya akan berlaku...sekarang ni kami in buy what u eat only mode hehehehehehehe... best ooo time buka pose makan masakan sendiri tapi cuma yg aku tak PUASHATI SEKARANG IALAH kan aku kata aku DIET dan stopped eating rice ...so aku kena masak extra utk aku sendiri laaa for few days masa buka aku wat sup ketam balls, whatever balls laa sebab aku mmg suka balls ..ehem ehem ihiks pose pose cam semalam aku wat bihun goreng yg mega ciput semangkuk kecil okay motif story ni ialah ada org yg sibuk jek nak tumpang makanan utk aku ni tak lain tak bukan my darling hubbylah nyampah saya tau dia nya rasa tu dah tinggal suku jek so aku hanginlah dahlah aku diet dan tak makan mende lain isk...geram tul... dia kata apa tau kat aku? SAYANG U HAVE TO BE CRUEL TO BE KIND kan u cakap kena tolong control u punya makan? iyelah i know but itu sudah lebey ihiks..takpelah dia mmg centu so lenkali masak lebih sikit beberapa hari ni wat kuih sempoi jek...
onde onde/buah melaka ...banyak giler ko hambek tapi licin gak anak aku kerjakan hahahahaha
just nice jek ngan kelapa dia masin, manis sume...PANDAI SAYA WAT ihiks... ooo mekasih kepada tukang rebus dan collect mende ni dari pot iaitu cik suraya clap clap clap rajin dia muaaahhhh mama xtra sayang kamu adik....
semalam plak buat karipap.... inti dia yg mmg sedap sampai fadz time buka makan plak ngan roti ...ihiks....
tukang gentel, terap dan kelim beroperasi .....iyelah mama dan wat inti n doh u all pandai pandailah dah la saya kena goreng plak ...
ceh papa ajar su camna nak kelim tepi ni part ni aku mmg respek giler ngan my hubby dia wat sangat perfect ...A++ utk dia
eceh beriya iya si kecik tu tapi last last dia pakai acuan gak tekap ihiks failed
waaa rajin eh my anak branak wat project depan tv camni boleh wat lagi kuih lain plak
dia kena canai camni... ihiks papa the great teacher...thanks sayang u mmg rajin lap u muah...sss
cantik kan? my hubby kelim clap clap clap pandai dia rajin dia layan bini dia yg dah xtra penat time ni sebab berkejaran masak lauk utk buka pose....
ihik yg kelim fadz wat yg acuan tu anak aku tulah malas dia kelim asik senget n terbuka jek
goreng ngan api mega perlahan supaya kulit dia tak mengelembung ihiks
tada!!!!! sori goreng tak sekata la plak kaler nya sebab acik sambil goreng sambil tengok tv kaedahnya ihiks....

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP