CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

26 October, 2010

Listing for groceries hehehehehhe

hapada......... groceries listing pun nak bagitau ke? ahaks...takdelah ini sort of my reminder gak sebenarnya kalau i lupa so i will cek up my blog and tengok for reference huhuhuhuhu ...korang bulan bulan spend about how much for groceries and sundries items? aku tak pernah lak kira sgt but i would have to say about 1k gak permonth kan? rasanya sama jek kot sume org huhuhuhu tapi first day of the month tu selalunya aku akan beli mende yang last selama sebulan laaaa so ni kira mcm friendly reminder to myself laaa utk kami 5 branak we consume about;
1. beras - 25kg - kuat makan eh?
2. gula - 5 kg
3. earl grey tea - 60 sachets (selalu beli ahmad tea or tesco punya setap...) bancuh sehari 2x utk makan nasi
4. davidoff - 1 botol
5. milo - 3 kg - errrr ni campur aku ratah makan cenggitu jek uhuk!!
6. susu pekat manis - 2 tin besar yg 1kg tu!!!! (byk wooo teh tarik nak buat ahaks)
7. segala kopi 3 in 1 - 2/3 packet - ni utk pantry belah atas tu huhuhuhu
8. minyak masak - 5.5kg - dah segala masakan goreng jek - nak tukar rebus rebus laa

itulah jek kot main things yang selalu beli sekali wrap... hik yg lain weekly segala barang basah and what not mengikut keadaan...actually aku nak challenge diri aku sendiri dari habiskan weekly 200++ utk barang basah aku nak belanja 50 jek ...korang rasa boleh tak? so i will prepare myself this month utk gi groceries shopping with this challenge

hanya belanja bawah 50.00 ringgit jek seminggu... boleh ke? insya'allah boleh kot errrrrr...


0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP