CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

08 November, 2010

Divali vetrikel and weekends punya crita ...

Salam korang.... aku bertambah sihat alhamdullilah...heran sikit sebab kadar ketidak sihatan aku itu tidak lama mcm selalu huhuhuhuhu cepat jek sembuh ...aku rasa sebab aku dok minum air collagen tu agaknya kan? ada some sort of contribution laaaa kiranya bagus juga aku dok melantak air tu hari hari tu kan sebab selain dari rasanya yang super duper sedap berguna gak cuma stok aku dah abis sebab these few weeks EN FADZ tidak dapat masuk kesana utk amek stok sebab BANJIR huhuhuhuhuhu takpelah sempena DIVALI VETRIKEL yang lalu (ihiks...) aku amatlah faham bila EN FADZ membeli stok cream cis dan butter yg berlebihan serta telur and tepung sume tu maknanya gian nak makan kek laaa tuh CIS takpelah aku pun buat laaa ciskek as what my family requested.... layan pic ber explanation laa iyeh.....
 base for cis ni buleh guna apa saja cibikut yg u fancy mcm aku selalunya bekalan cibikut TIGER mmg sentiasa ada huhuhuhu nak kasi super umphhhhhhhhh aku taburkan serbuk badam diatasnya rasanya extra lemak lemak masin (inilah antara penyebab kenapa anak anak aku kadang korek crust dia)
 biasalah cream cis dengan castor sugar(sebenarnya kalau pakai brown sugar lagi sedap tapi nan hado stok eh dah abis) letak telur, jgn lupa kena taruh a bit sour cream hik... my rajin helper EN FAIZ walau balik kija (tolong papa) penat and what not but part buat kek mmg dia rajin THANKS ANAK...
 
ada lebih laa cibikut tiger tu kita taruh kat atas di atas dia  
 adunan bahagi 2 satu di campur sedikit choc emulco lalalalallala atas request EN FAIZ yang sgt suka makan choc cake
burn as usual tak sempat laa nak tunggu kek tu sejuk ke hapa terus makan panas panas....selesai 
hari jumaat memula tu masak sup cendawan ingat nak makan ngan roti bakar but aku rasa mcm isk borink la plak asik melantak roti jek kan so aku pun rebus laaa mac
sekali tak cukup daaaaaaaaaaa terpaksa (terpaksa konon padahal kuat melantak anak branak muahahahahaha) rebus another batch of spageti utk makan bersama sup cendawan itew 
mac tu nak makan taruh laa mayo a bit baru syiok extra dia mari huhuhuhuhuhu
lepas late late BRUNCH itew maka anak anak memekak (sekali ngan papa) kata eh mana kek itew sudah habiskah? since ada lagi bahan left over maka MAMA yg super duper rajin itew telah membakar another batch of kek but kali ni just butter cake sahaja laaaa sebab itu jek bahan yang ado...sementara tunggu kek itu masak maka goreng la plak megi huhuhuhuhuhu 
 ginilah rupanya butter kek itu kek paling sempoi even org malas pun boleh buat sambil tutup mata kaedahnya hahahahahahahha
mana sempat tunggu mende tu sejuk ke hapa kan ini pun sementara tunggu nak masak (which took about approximately 40 min) asiklah tanya eh lamanya tak masak lagi ke kek itew....sungguh sengal mama dia dengar
bau butter memenuhi segenap ruang rumah hehehehehehehhe i think the best butter to make a yummy super delicious butter kek or any other kek for that matter is THE GOLDEN CHURN BUTTER mmg tiada tandingan laaa for me...no wonder all those years masa i duduk sarawak my mom and her siblings kalau buat kek lapis and what not mesti pakai brand ni hik...another close substitute (kekadang takde out of stock gitew kan) is the buttercup bolehlah tapi i tell u laaa once u used golden churn u will find that any other butter is not the same in taste and quality okeh...cukup cukuplah makcik lina membebel sampai di sini till next entry....C YA and have a really nice day.... thank god my HAYABUSA battery arrived today huh tak larat i nak kick start my motor itu

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP