CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

24 May, 2009

life partner ko curang?!!!!!

Agak kontroversi sikit tajuk hari ni.... aku semalam tengok 'OPRAH' mmg rancangan favorite aku laaa ni sekali semalam dia punya topic is about infidelity in marriages and why they do it....
So nak share laaa ngan korang apa pendapat aku tentang topic di atas ni.....
Aku paling tak suka kalau a hubby or wife (ada sapa kata takde nowadays punya orang) ada affair after marriage...whatever the reason kan kita sebagai org islam even kalau non islam pun dah commit to ourselves about marriage so just stick to it laaaa bagi aku bukan apa.... kalau ko rasa tak redi lagi yg ko gi gatal gatal kawin tu wat apa? bagi aku perkahwinan adalah sesuatu yg suci dan patut di pelihara...you kena treasure your partner walau macam mana sekali pun sebab dalam hidup ni kita kena SEDAR SATU PERKARA iaitu semuanya hanyalah PINJAMAN takde mende dalam dunia ni milik kita.. sebab itulah kita juga kena sedar bahawa kita ini manusia maka bila namanya manusia tiada yg SEMPURNA ...takde org yg sempurna... mungkin ada tuhan jadikan tapi aku tak pernah jumpa dan dengar ... setiap kebaikan itu ada keburukannya sebab ALLAH itu adil yg maha saksama.... semua kejadian di dunia ini dijadikan berlawanan sifatnya.... maka bila kita berkawin dan menyedari bahawa pasangan kita mempunyai kekurangan maka kita harus laaa HARUS cari jalan mcm mana nak memperbaiki keburukan tersebut dan sekiranya tidak boleh di perbaiki juga kalau kita boleh terima kita terima dengan REDHA tapi kalau tak boleh dari kita mengumpul DOSA maka baiklah kita berpisah dengan cara yg baik juga...
Satu perkara yg aku notis (ini aku tengok kawan dan famili sendiri) mereka terlalu susah nak luahkan perasaan tak puashati terhadap sesuatu...tak boleh simpan or pendam lama lama makan diri ... kita kena cari cara berbincang baik baik sesama pasangan dan sekiranya pasangan kita tu tak boleh accept then better minta org yg dia respect masuk campur (bukan tujuan nak mengaibkan pasangan tapi nak cari jalan penyelesaian) setengah org takleh accept dia ada keburukan sebab dia rasa dia bagus... adaaaaaaa sapa kata takde ada....dari kecik my late father taught me to express myself never ever kept anything in your heart..if you are not happy or satisfied with anything just say it out right...so u tak rasa tensen ..bapa aku dulu dia army so everytime dia balik dia akan provide 2 hours of pep talk...so u nak luah apa u tak puashati or anything just cakap so i grew up a happy person sebab tak pernah memendam perasaan (nowadays i buat kat anak2 bagi depa session bila nak luah perasaan) so depa happy ngan environment and can come to me anytime for consultation (mind u i very garang so anak2 jarang contradict apa yg aku kata hahahahahaha)

eee panjang la plak topic aku ni...so bagi aku laaaa pendapat dua posen aku ...please bawa berbincang dan cite ngan spouse masing2 apa yang u suka dan tak suka.... sekian terimakasih dari guru counseling hik hik hik....
2 PESANAN UNTUK UNMARRIED LADIES OUT THERE...... ini aku pesan kat my own sis so alhamdullilah depa ikut dan mmg berkesan.....
nak cari bakal suami please make sure.....
1. KISSABLE - yelah kalau dah nak cium pun tak lalu camno nak kawin...ihiks...make sure gigi tak reput or wat or kalau pakai gigi palsu maka gigi itu lekat ngan kuatnya kang tertelan gigi MENINGGAL PLAK ahaksss......
2. Don't ever...date a guy yg belum apa apa dah minta DUIT DARI U.... dia minta jek (walau apa alasan sekali pun) LARI............................ bukan apa u kena fikir camni....hmmmm belum kawin dah ada potensi menyusahkan u so tunggu apa lagi...make sure your future spouse tu stabil financially dan mentally (kalau gila susah plak tak pasal laaa korang laki bini duduk tanjung rambutan ihiks....) sebab kan belum kawin dah minta duit kalau dah kawin alamatnya ko bangkrap laaa babe nak tanggung dia so forget it... buaya bukan sekor ihiksss bukan bukan please do not ambik spesis ni sebagai suami.... lelaki yg baik bukan sorang ada u cuma kena cari betul betul...insya'allah bukan ALLAH sudah berjanji? ORANG YANG BAIK MAKA JODOHNYA ORANG YANG BAIK JUA...so make sure hati bersih dan suci murni sentiasa mcm ai taw...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP