CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

03 July, 2009

Aku sedih

Tetiba aku teringat something yg happen last week...masa tu hari sabtu ...korang biasa tak tengok cerekarama tv3 kul 10.00 tuh? last week ada cite lakonan arash, vanida imran as his ex wife and tah sapa laaa minah yg berlakon jadi dianya second wife tuh.... apa laaa tajuk haram tak ingat adoi...lemah sungguh ingatan ku ...anyway...aku kalau cite yg berkonsepkan mak mertua yg kejam mmg tak sanggup tengok sebab aku pernah laluinya ...so aku pun belah naik atas tengok laki aku wat apa dalam bilik ...oooooo dia tengah tengok concert mj aku tanya apsal u tak tengok cite tv3 tuh(aku prasan memula dia tengok!!!) dengan mata berkaca kaca dia kata...dia tak suka tengok cite macam tu sebab dia teringat apa arwah mak dia wat kat aku dan dia sangat sedih sebab apa pun mak dia wat kat aku dia takleh kata apa...(yes i faham sangat dia anak yg sangat dutiful dan i tak ambik hati pun kes tu...i even rasa respect kat dia ... dia akan sokong i dalam certain ways i sangat2 appreciates...) i kata nevermind laa sayang yg dah berlalu tu biarkan ia berlalu.... that's why allah tu sangat adil...dia ambik mak u cepat..dia tak mau i menderita lama lama...(sedih...bila teringat tapi takpelah sedekah fatihah kat dia moga dia aman dan bahagia di sana)... dia kept saying ...i couldn't be there for you too support u tu yg i rasa sooooo down sangat...nak lawan mak nanti di anggap menderhaka tapi nak biarkan bini i diperlakukan camtu lagi sakit hati i...(alahai...dia masih sedih over those things padahal dah 6 years pun mak dia meninggal) hmmmm bila teringat balik what i have to go thru time tu mmg i pun akan sedih sangat... and wonder...kenapalah sampai dia meninggal mak mertua aku sangat sangat tidak suka dekat aku? yeeee kata arwah..aku tak layak dan sama taraf dengan mereka that's why everyday dia akan kata ...u r not suppose to marry my son..aku dah ada org yg aku pilih dan berkenan bukan hang.. hmmmm takpelah aku dah maafkan arwah atas penderaan mental dan fizikal yg dia wat kat aku tapi sampai sekarang kalau famili belah bapa fadz jumpa aku depa kata ... heran awatlah mak mertua hang dulu tak suka dengan hang? aku just senyum kata tak taulah eh...sebab lain org lain kehendak dia....depa heran sebab depa dengar eventhough aku keje tapi aku balik masak sedangkan dulu arwah kata aku tak pernah masak kat rumah..anak anak tak dibagi makan that's why anak anak aku asik kebulur jek datang makan rumah dia (dulu aku tinggal rumah sebelah rumah dia)..tapi kalau tanya anak anak aku tak pernah pun makan kat kedai ngan mama sebab mama hari hari masak ...then kadang sampai lauk kat rumah aku terbiar sebab dia panggil anak anak aku gi makan kat rumah dia... mcm2 lagi laa dia fitnah kat aku yg aku dapat tau balik bila aku JUMPA certain people yg pernah interact dengan dia... anyway kenapa aku nak sedih thinking about my past right? mende dah lalu..biarlah sume tu jadi sejarah hitam dalam hidup aku dan buat aku lebih beringat ingat akan masa depan....so to my dearest hubby...learn to forgive and forget takpelah benda dah berlalu... i never blamed you for not sticking up for me..it's okay i respect you as my hubby sebab seorang hubby yang baik adalah seorang anak yang patuh pada ibu bapa dia dulu ...I UNDERSTANDS SAYANG SO just let go....benda yg sudah berlalu biarkan ia berlalu... i already forgave her...u should too

2 doa saya sentiasa cun huuu:

hapPY zuRa~~

emm.. saya sedih.. =(
tp bagus la kak ina.. memaafkan tu lebih baik kn.. =)

lina

yes..then you could go on tak yah rasa sakit hati sampai bila bila tq zura

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP