CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

07 August, 2009

Cucur durian n masak lemak cili api ayam

Hokay hari ni takde sore sebab.....first of all saya demam, lepas tu batuk, selsema...oh no don't worry dah gi cek takde pun h1n1 punya virus sume ihiks...so dah demam tuh gi makan durian lak sampai tak sedar diri itupun ...siap modify wat pengat laa wat apa laaa ni kita wat cucur durian ihiks...sila makan kalau korang suka cucur yg manis dan berlemak berperasa durian..ini pun tak cukup makan siap berebut huhuhuhuhuhu
durian lebih kurang dalam 3 ulas (kalau besar kalau kecik banyakla sikit korang agak sendiri)
tepung gandum-1/2 kg
gula merah dalam 1 cawan
garam sikit gula dalam 6 sudu makan
baking soda dalam 1 sudu teh
air panas secawan dan air sejuk secawan gaul kan sume bahan ihiks sampai sebati
tadaaaaaaa....sedia untuk di goreng
camnilah rupa dia...sedap di makan semasa panas
huhuhuhuhu tengah panas lagi nih so man man dulu mmg rupa tak cantik tapi rasa sedap u...saya sungguh fail part rupa bentuk nih tapi rasa mmg selalu lulus laaaaa
ni masak lemak cili api ayam.... bahan yg diperlukan.....
ayam- aku guna kepak ayam beli kat tesco
bahan yg ditumbuk-
cili api dalam 20 biji
kunyit hidup besar ibu jari 2
serai - 3 btg
bawang besar - sebiji - ptg dadu kecik kecik
bawang putih - 1 biji
halia- sikit sahaja kalau terlebih kang pahit la plak aku guna betul betul 1 slice yg nipis jek
tumbuk sume bahan di atas kecuali bawang besar itu
mula mula masukkan ayam sahaja biarkan dia sampai kering.... pehtu masukkan bahan yg ditumbuk dan sedikit air...time ni aku letak air asam jawa sikit
ni air asam jawa dituang...
biarkan mendidih dan agak kering then masukkan santan...opppsss semalam aku masak agak masin (terover la plak letak garam) but do not panic.... aku campakkan sudu stainless steel kedalam gulai ni dan tambah air dalam 1/2 cawan biarkan dia mendidih perlahan lahan sampai agak masak then tutup api... boleh di makan... by the time makan dah tak masin dah ihiks trick ni aku belajar kat chef masa aku wat practical kat hilton uhuksss long long time ago.... kuang kuang kuang...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP