CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

25 May, 2010

Faiz's dilema

Hari tu nampak abang faiz termenung dan muram....so mama pun tanya.... napa faiz? ada masaalah ke? dia kata;

FAIZ : ni kawan faiz sume kutuk faiz. depa kata faiz ni anak mak duduk bawah ketiak mak laaa sume
AKU : apa masaalah kengkawan ko tu sebenarnya?
FAIZ : tak...depa kutuk faiz tak pernah pun kuar ngan depa lepak naik motor laa sume
AKU : oooo itu ke kisahnya? kesian nya kengkawan ko tu kan? mesti mak bapa depa sume tak sayang kat depa sebab tu laaa biarkan depa keluar naik motor takde lesen centu tengah malam ...langsung tak amek perhatian kat anak anak dia esok nak sekolah ke tak ke? kesian... eh nak tanya sikit...depa tu ada mak bapa ke tidak?
FAIZ : eh adalah mama ...ooooo mak bapa depa tak sayang laa centu eh?
AKU : YELAH kalau sayang mestilah amek berat hang buat apa? awat nak kena keluar tengah tengah malam meronda naik motor dahlah takde lesen kot jadi apa apa? hang tak ingat kes yg mati accident 2 org tu yg kena langgar ngan kereta tu? tak ke sedih kalau jadi apa apa? mama terlalu sayang laa kang hangpa that's why mama control hangpa jgn jadi menda pelik pelik...
FAIZ : terdiam dan kata tq mama
AKU : UR WELCOME SON.....

few days after that... faiz balik ngan muka berseri seri kata... ma...faiz bagitau kawan faiz apa mama kata kat faiz ...depa sedih sebab rasa mcm mak bapa depa tak amek berat pun kat depa... isk.... aku kata...faiz..habag kat depa ..ubahlah perangai ..jadi anak yg baik tunjukkan pada mak bapa yang depa boleh berubah ..insya'allah sebenarnya sume mak bapa ni sayangkan anak tapi cara tunjuk sayang tu berbeza beza..mungkin depa sayang malas nak gaduh ke hapa time anak anak depa memberontak so biarkan aja...

for the time being ..aku tak tau lah kawan kawan dia tu nya status tapi dengar cite dah tak kuar malam dah hik...

0 doa saya sentiasa cun huuu:

My pride and joy

My pride and joy

nuffnang pls click

CHURP CHURP